Onderzoekje via Linkedin

De afgelopen week deed ik een onderzoek onder mijn contacten op Linkedin met de vraag waaraan banken en verzekeraars in 2010 het meeste moeten werken: Eenvoud, Vertrouwen of Echtheid. De conclusies na 1 week zijn:



In de commentaren lees je veel over het 'herstellen van vertrouwen', maar kennelijk zijn velen het met me eens dat 'herstel van vertrouwen' alleen maar kan door het vergroten van de Eenvoud en werken aan de Echtheid van de producten en de organisatie. Nooit meer woekerpolissen, nooit meer lijfrenten met 80% provisie, nooit meer callcenters die alleen maar scripts kunnen opdreunen of waar je alleen maar bijkomt na door tien meerkeuzevragen geworsteld te hebben. Overigens kiezen vrouwen nadrukkelijk voor Eenvoud en Echtheid en zijn mannen wat verdeelder:



Wat ook nog opvalt is dat de omvang van de organisatie leidt tot verschillen in de antwoorden; er is toch significant verschil tussen de diverse bedrijfsgrootten (vraag me niet wat Enterprise, Large, Medium, Small is, dat weet alleen Linkedin):




AddThis Feed Button